Sunday, May 9, 2010

Ironman 2



Ok guys!!! My first film review here. Ironman2 yang baru je dilancarkan pada April 26, 2010. Bintang Ironman a.k.a Tony Stark, Robert Downey jr kembali beraksi, kali ini dengan lebih unsur humor dan sut lebih ekstrem, ditambah dengan kehdiran side-kick yang baru muncul, War Machine a.k.a Lt. Colonel James Rhodes (Don Cheadle). Seperti biase, xketinggalan awek2 cun dalam movie (sedia maklum Tony Stark adalah playboy =D ) seperti Pepper Potts (Gwyneth Paltrow).

Komen Positif : CGI yang menarik. Kesan efek yang tak melampau, juga tak kaku. Agak tertarik dengan isu kekeluargaan yang pengarah ketengahkan bile ayah Tony Stark menceritakan yang usahanya selama ni adalah untuk anaknya. Kemunculan War Machine dan juga antagonis, Whiplash juga terbaek.

Komen negatif : Kurang aksi perlawanan. Banyak sekuel dari scene berlawan. Watak Lt. Colonel James Rhodes jugak dibawa oleh orang yang lain, Don Cheadle dan sebelum ini dibawa oleh Terrence Howard. Jalan cerita yang lain dari komik, mungkin pengarah mahukan sesuatu kelainan.

Overall : Bagus. Ternanti-nanti dengan episod seterusnya. Tak kurang dengan kemuculan Avengers, dan juga superhero terbaru, Thor. Rating = Mesti Tengok (4 bintang)

No comments:

Post a Comment