Monday, May 28, 2012

Bogel Menuju Tuhan

Dah lama sungguh blog ni tak berusik kan? Berhabuk dah pun. Haha. Sedar tak sedar dah berapa lama aku tak tulis blog. Dan bila aku baca previous post aku, aku tergelak sorang-sorang. Betapa tak matangnya aku pada suatu masa dulu. Haha. Sangat keanak-anakan.

Aku kembali menulis bukan untuk meratapi masa yang silam. Tapi aku akan cerita serba sedikit tentang hidup aku sekarang. Aku dah ada lesen motor, tapi aku tak ada motor, dan aku juga bukan mat rempit. Aku diambang cuti semester akhir semester 5. Dah tak jauh dari alam pekerjaan. Recently aku terima borang penempatan posting. Masih tak berapa nak clear ke mana arah tuju. Tak kisah lah. Balik ni bincang dengan family. Ape-ape pun penempatan tu tak menyusahkan hidup aku lagi pun dah cukup ok.

Hidup ni tak semestinya indah. Yep. Kenyataan yang tepat. Tapi Allah takkan uji kita kalau Dia tahu yang kita tak boleh hadapinya. Aku sangat pegang kuat pada kata-kata emas ni. Biar lah apa orang nak kata, apa nak jadi-jadilah.

p/s : Rukun Iman ke-6

No comments:

Post a Comment